Vi erbjuder

Johanna 2014-01-10

Mitt bästa tips kan låta trivialt, men fungerar klockrent för mig iaf; planera in all arbetstid i kalendern, även "mindre uppgifter" som tex att kolla mail och kontera fakturor. Planera tiden realistiskt och var inte tidsoptimist. Håll dig till kalendern och möblera om de inplanerade arbetspassen vid behov, tex om nya uppgifter ramlar in. Då växer en tydlig bild fram av hur mycket som ligger på ditt bord. Känns det ändå svårt att få in allt inom en rimlig tid kan man behöva tacka nej till vissa uppdrag. Ett samråd med chefen om vad som är viktigast och vad som kan lyftas bort kan vara till stor hjälp. Störningar dom plingande mail etc är bannlysta. Jag knappar även ur telefonen ibland när jag sitter och arbetar koncentrerat. Efter denna enkla superkur känner jag äntligen att det är jag som har ansvar och kontroll över min arbetsinsats!
Naturvetarna sparar viss data (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse. Genom att använda Naturvetarnas webbplats godkänner du detta / Om cookies