Vi erbjuder

Har din arbetsplats en strategi för sociala medier?

Sociala medier har kommit för att stanna och det är ett utmärkt verktyg i medvind, men skrämmande kraftfullt i motvind. Som chef är det därför viktigt att du förhåller dig till hur sociala medier används på din arbetsplats.
Publicerad: Uppdaterad:

Revolutionen i mellanöstern spreds som en löpeld tack vare digitala medier och nyligen fick ett mejeri i Skåne ändra beslutet att ta bort en yoghurt efter protester på nätet. Samtidigt har fall där anställda som kritiserat sin arbetsgivare på Facebook gått till domstol.

Det dröjer inte länge förrän det är en självklarhet att alla har en policy eller strategi för hur sociala medier skall användas och hanteras på arbetsplatserna. Att Kristdemokraternas Henrik Ehrenberg nyligen blev av med jobbet som stabschef efter att han anonymt bloggat nedvärderande om sina partikollegor, är ett tydligt exempel på vikten av att arbetsgivare förhåller sig till sociala medier.

På Leadership Friday den 20 januari bjuder Naturvetarna chef in mediestrategen Brit Stakston som skrivit boken Gilla - en bok som handlar om hur man arbetar strategiskt med sociala medier. Då får du som är chef möjlighet att diskutera mer om hur du bör förhålla dig till sociala medier.

Anmäl dig här!

Sociala medier är ett hett ämne och under våren kommer fler seminarier på temat att hållas. Håll utkik i kalendern!

 

Kommande Leadership Friday: 

23 mars, Stockholm - Tema hälsa

11 maj, Stockholm - Tema medarbetarskap

7 september, Stockholm - Tema redskap

Mer information om seminariet och anmälan hittar du på denna sida eller i kalendern.

Läs mer om Leadership Friday

Johanna Rösth

kommunikatör
08-466 24 57

Kommentarer

Kommentera