Nyheter
- Startsida
- Nyheter
- 2017
- Månadens fråga: Hur hanterar du stress på jobbet?
- Kommentar: Micael Nilsson - den 13 januari 2017
Micael Nilsson 2017-01-13
Hej det verkar som om "besparingarna" som görs är viktigare än allt annat, även om det i egentligen inte är besparingar som görs. Stressen tycks drabba de som verkligen är ambitiösa och vill göra ett bra jobb. De är de som är kvar på arbetsplatsen som får sköta det som egentligen skulle ligga på de resurser som är besparade. Arbetsgivaren tycker inte att det är arbetssituationen som gör att allt fler av oss är tvungna att sjukskriva oss på grund av arbetssituationen. Vi som arbetar 100% får täcka upp för allt högre frånvaro i form av deltidsanställningar, sjukskrivningar och vabbande. Situationen är ohållbar och vi kan inte påverka våran arbetssituation överhuvudtaget, enda sättet i så fall är i så fall att gå ned i arbetstid för att orka om man får det godkänt, eller säga upp sig eller långtidssjukskriva sig, som många redan har "valt" att göra. Det tycks då vara ett sätt att hantera stressen på jobbet, att hålla sig därifrån. PS. nytt år nya möjligheter